Homepage    |     Prijzen    |     Kliniek    |     Contact    |     Toegang    |     Email    |     Linken

|  Franšais  |  English  |

Haaruitval
________

Het zo gevreesde schrikbeeld!
__________ INLEIDING __________
Haaruitval is een heel courant verschijnsel. Nochtans kan een vroege diagnose heel wat haren sparen...   Ernstige haaruitval of het dunner worden van het haar moeten ernstig genomen worden .

- Erfelijke kaalhoofdigheid : is de belangrijkste oorzaak.
- Geboorte van een kind : tijdens de zwangerschap vermindert de haaruitval. Gedurende de
maanden na de bevalling volgt er dan evenwel een inhaalbeweging en verliest de vrouw dus meer
haar .
- In de drie maanden volgend op een periode van hoge temperatuur, een ernstige infectie of een
ernstige operatie kan er veel haarverlies zijn .
- Ziekten van de schildklier.
- Een proteïnearm dieet en een tekort aan ijzer.

- Sommige geneesmiddelen en sommige behandelingen tegen kanker.
- De anti-conceptiepil, bij vrouwen die een erfelijke aanleg hebben tot dunner wordend haar.
- Kale plekken: een ziekte van de hoofdhuid, waardoor de haren bij bosjes uitvallen.
- Hoofddermatose: een infectie van de hoofdhuid die wordt veroorzaakt door een schimmel.
- Het herhaald blootstellen van de huid aan agressieve inwerkingen zoals kleuringen,
ontkleuringen, ontkrullingen en permanenten kan het haar brozer maken en het zelfs doen
afbreken .

__________ BEHANDELING __________

De meeste van deze aandoeningen kunnen behandeld worden.

De techniek is tegenwoordig zo ver gevorderd dat het bijna onmogelijk geworden is om de zone met getransplanteerd haar nog als zodanig te herkennen.

Maar wanneer het haarverlies onomkeerbaar is geworden, dan bestaat de enige oplossing erin om een transplantatie uit te voeren.

Deze ingreep bestaat in het overbrengen van haar uit een zone met normale haargroei (donorzone) naar een zone waar het haar schaars of zelfs verdwenen is (de ontvangende zone).

Wenst u informatie die uw specifiek geval aanbelangt?
Kom dan op consultatie bij ons.